just the wrong way - del 31

Nialls perpspektiv.

förra delen:

”something IT’S really wrong, cuz he loves her so much and he wouldn’t do something like that.” sa Niall

Hon nickade och kollade djupt in i mina ögon.

Jonnas perspektiv

en vecka senare:

”you have to tell him!” Jag och Nathalie stod och tvättade, ännu en gång hade Louis och hennes graviditet kommit upp.

hon gav mej en trött och irriterad blick.

”do we always have to talk about that?”Frågade hon iriterrat.

”until you tell him!” Sa jag och kollade allvarligt på henne.

Hon suckade och fortsatte att proppa den ena tvättmaskinen med kläder.

vi fortsatte att tvätta i tystnad, hon gillade verkligen inte att jag tjatade på henne.

men Louis har rätt att veta!

När jag hade fått in all tvätt så gick jag upp till rummet och letade efter myskläder.

Jag stannade upp och stirrade in i spegeln.

en tår rann ner från min kind, jag kunde inte fatta att jag hade ett litet liv inom mej.

”are you okay?” frågade Niall.

fler tårar rann nerför min kind, han ställde sig bakom mej och kramade om mej.

”what if we can’t take care of it or Liam, what will he say about this?!” Frågade jag panikslaget.

” don’t think in that way! I love you and will never leave you!” Svarade han, vände mej om så jag var i hans famn och kysste mej mjukt.

Vi stod där och kramades ett tag.

”i have miss this!” Sa jag och kollade in i hans underbart blåa ögon.

”me too!” Sa han, kysste mej igen och kramade om mej hårdare.

sen gick vi ut till Nathalie som satt i soffan och kollade på en film.

Hon satt där och grät floder.

”what’s wrong?” Frågade jag och lutade hennes huvud mot min bröstkorg.

”this is Louis favourite movie…” snyftade hon.

Niall var på väg att börja skratta men jag gav honom en mördarblick så han blev snabbt allvarlig.

Jag tog henne i mina armar och lät henne gråta ut.

Niall kom och satte sig bredvid mej och viskade till Nathalie. ”you have to tell him.”

hon satte sig upp och kollade på mej, jag gav henne en uppmuntrande blick.

Hon nickade och tårkade bort tårarna, tog tag i min hand och gick upp till badrummet.

”can you do my makeup?” Frågade hon och satt på stolen vid mitt sminkbord.

Jag log mot henne och nickade, började ta fram mitt smink och började kleta på lite foundation.

 När jag var klar med henne så såg helt fantastisk ut.

jag fick tårar i ögonen.

”what?” Frågade hon oroligt.

Jag snurrade på stolen mot spegeln.

”oh my!” Utbrast hon och jag såg hennes ögon fylldes med tårar.

sminket var vattenfast, vilken var tur för nu grät hon.

”thank you sis!” Sa hon och kramade om mej.

”wait.” sa jag och gick in på mitt rum, letade lite i min garderob och tog fram en axelbandslös vinröd klänning som gick ner till hälften av låren.

”here you go.” Sa jag till henne och gav fram klänningen.

hon viskade ”thank you” till mej.

”no problem.” Sa jag glatt och försvann till min skohylla.

jag rotade fram mina snyggaste svarta klackskor och gav henne dem, vi hade samma storlek så det var ganska enkelt om vi ville låna skor av varandra.

jag hörde henne gå ner till hallen, jag skyndade mej efter henne.

”i have call louis and he’s coming to the eatplace beside your favourite store.” sa Niall till mej.

”thank you Niall.” sa Nathalie glatt.

han gav henne en kram och viskade ”good luck.”

limousinen stod utanför vi tre hoppade in och Nathalie började bli nervös.

”calm down sis.” Sa jag och kramade om hennes hand.

Hon började slappna av och vi var snart framme.

Jag tog tag i hennes hand och gick in resturangen.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jättebra gillart verkligen, längtar efte ett nytt kapitel ;):)

2012-11-10 @ 07:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback