just the wrong way - del 6

Del 6

 

Förra delen:

. Det plingade till i min mobil. *hi! Just wondering, are you Liam Paynes sister? //Simon* jag skrattade till och svarade.

*haha, yeah, how could you know that? ;)*

Efter nån minut svarade han.

*haha, cuz you are always in the magazins? But I don’t care if you are that.

Btw you are really beautiful!*

Jag fick en klump i magen, Niall? Vad skulle jag göra nu? Eller det kanske inte betyder något, eller?

 

Jonnas perspektiv:

Jag småsprang upp för trappan till lägenheten, killarna satt redan vid bordet och väntade på mig, jag dumpade maten på bordet och sprang upp till mitt rum.

”hey! Where you going?!” ropade Liam när jag var halvvägs uppför trappan.

”uhm… to my room?” Ropade jag tillbaka.

”no way! Come down and eat with us!” Rropade han bestämt. ”but.. i’m not hungry!” gnällde jag. Jag hörde han resa sig upp från bordet och gå mot trappan. Jag sprang upp på mitt rum och låste snabbt dörren. Liam knackade hårt på dörren. ”come on! Open!” Skrek han. ”go!” Skrek jag och jag kände tårarna komma, Jag hade råkat börja tänka på Joanna när jag hade suttit på bussen. ”come on! I know you’re hungry!” sa han lite lugnare. Nu hade tårarna börjat rinna. ”please! Just go to down to the other and leave me alone!” Snyftade jag. Han gick, och jag kände mig lite lättat. Jag tog upp fotot på mig och Joanna, Louis hade tagit den på stranden dagen innan hon blev påkörd. Jag bara grät och höll fotot mot mitt hjärta, jag var tvungen att gå ut ett tag så jag öppnade dörren och sprang ner för trappan. När jag stod i hallen och klädde på mig, kom Liam och frågade vart jag skulle. ”out.” Svarade jag och undvek att möta hans blick. ”you’re just like her! Don’t you see it?! And i’m really tired of that I need to see after you all the time!” skrek han argt. Jag kollade förvånat upp på honom. ”sometimes I wish that you would live somewhere else!” Fortsatte han, Det var droppen! Jag sprang ut i spöregnet och började springa mot stranden. Det fanns en bro alldeles vid stranden så jag sprang upp på den och ställde mig på kanten. Jag kollade ner och…

 

Nialls perspektiv:

Jag hade hört Liam hade skrikit till Jonna sen en smäll i dörren.

jag hade sprungit ner och stirrat på Liam.

”what the hell it’s wrong with you!” skrek jag och gick närmare honom. 

det var sällan jag var arg men nu var jag riktigt jävla arg.
Harry och Zayn hade också kommit ner. ”calm down, Niall!” Sa Harry, jag kollade inte ens på honom bara på Liam.
”Niall? Why do you care?” frågade Liam försiktigt.
Jag tänkte efter men svarade inte, utan sprang ut i spöregnet för att leta efter Jonna. *Hon gillar stranden.* tänkte jag för mig själv och började springa dit.
När jag var på själva stranden började jag snabbt kolla runt och min blick fastnade på någon som stod på brokanten.
Det får inte vara hon! Tänkte jag och sprang det snabbaste jag kunde dit.
Det var hon! Hon kollade ner och skulle precis hoppa när jag skrek ”noo!” jag sprang fram till henne och sträckte ut handen för att få ett tag i henne.
_____________________________________________________________________________________________
lite spänning i det hela!
vill ni ha mer idag eller imån? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback