just the wrong way - del 11

del 11

förra delen:
Jag suckade och la ner mobilen, orkade inte läsa de andra messen.
Det knackade på dörren och någon klev in.
mitt hjärta började dunka skit fort, hade inte jag låst?!

 

Jonnas perspektiv:
Jag låg helt stel i soffan och vågade inte röra mig.
Tänk om det är han?! Vad ska jag göra då?!
”Jonna?! hello? i know you’re here!” Hörde jag Tom ropa.
jag slappnade av men låg kvar i soffan, han skulle ändå snart hitta mig.
”omg, jonna? Are you okey?!” Sa han förskräckt när han hittade mig i soffan.
Han satte sig på soffkanten och tog upp mig i en kram.
”what’s going on?`” Frågade en kille som antagligen stod vid dörrkarmen.
jag kikade fram från Toms axel och får syn på simon.
”Simon?! what are you doing here?” Frågade jag förvånat.
”do you two know eichother? frågade Tom och kollade på oss.
”well..” började Simon och kollade ner i golvet.
”it’s a looong story.” avslutade jag och Tom nickade.
”how is it with you?” Frågade Tom oroligt, tårarna ville komma igen men jag hindrade dem. ”i’m fine! just tired!” Sa jag glatt.
han suckade, tog mina hönder i sina och kollade mig djupt in i ögonen.
”sis, I can see that you’re not fine. so stop with the lies!” Sa han mjukt men bestämt.
jag hade viskat ”sorry” och lutat huvudet mot hans axel.
de stannade hela dagen och fick mig på andra tankar.
Vi hade shoppat, köpt en massa med godis, dricka och filmer.
Vi hade en riktig filmkväll men det tog slut snabbt när de var tvungna att åka hem.
”are you gonna be alright now?” frågade Simon oroligt.
jag nickade, log och gav de en varsin kram innan de gick.
det blev väldigt tyst när de gick, för tyst.
Min mobil började inga så att jag blev skiträdd och hoppade till.
Jag tog upp mobilen och svarade. ”it’s Jonna!” sa jag glatt.
”Hey Jonna! it’s Sarah!” sa hon glatt.
”Oh hi! I have really miss you!” Sa jag glatt.
”I have miss you too, i just wondering if you wanna go to a party with me?” Frågade hon.
 Jag funderade ett tag och kom fram till att det var bättre än att sitta här helt ensam. jag svarade att jag kunde och skulle gå och byta om, Sarah sa att hon kunde komma över och hjälpa mig att välja kläder och så blev det.
3 minuter senare kommer hon in igenom dörren, vi rusar fram till varandra och det blev många kramar och lyckotårar.
Vi gick upp till mitt rum och rev ut hela garderoben, till slut hittade hon lite snygga kläder.
när vi var klara med sminket, kläderna osv ringde Sarah till vår skjuts, efter 5 minuter stod de utanför och tutade.
vi sprang ut och hoppade in i bilen.
”Sarah! why couldn’t you say that your friend was really hot?!” Sa en av killarna som var blond och hade gröna ögon.
”Leave her alone, Chris!” Väste hon åt honom.
Han höjde händerna och blinka åt mig.
”i’m serious Chris! if you touch her i will break every leg you have! sa hon hotfullt och det fick tyst på honom.

på festen:
”do you wanna have something to drink?” Frågade Sarah.
Jag nickade och hon drog med mig ut till köket.
 hon öppnade kulskåpet och frågade vilken dricka jag ville ha, jag gick fram dit för att se tydligare vad det fanns. det fanns bara alkohol, jag fick en klump i magen.
”Oh come on! it’s okey, this is not dangerous!” Suckade hon och tog två stora flaskor till oss, hon gav mig den ena och drog mej ut till dansgolvet.
Jag tvekade ett långt tag men började sen dricka från flaskan.
”hey sexy!” Hörde jag en kille bakom mig säga, Sarah stirrade på personen bakom mig. ”i’m sorry mick! she have a boyfriend!” Sa hon och kom närmare mig.
”don’t trust anyone here, okay?” frågade hon och jag nickade.
När jag hade druckit rätt mycket av flaskan var jag tvungen att springa ut och spy.
Jag han till en rabatt och spydde där.
”oh gosh, Jonna?!” hörde jag en bekant röst säga.
jag kollade upp och suckade, där stod Tom & Simon.
”hi boys!” Sa Sarah glatt, tog tag i mig och började gå mot dem.
”Sarah, noo!” Mumlade jag.
hon vände sig mot mig, kollade frågande på mig men fortsatte till killarna.
”She’s drunk! Skrek Tom när vi kom fram.
”Soo?” Frågade Sarah.
Han svarade inte utan försökte ta min flaska men jag drog undan den.
”What are you doing!” Skrek jag.
han kollade förvånat på mig, antagligen för min reaktion.
min mobil började ringa, jag fiskade upp den och svarade. ”I miss you so much!” sa Niall.  
”I miss you too!” Sluddrade jag fram.
”jonna, are you okay?” Frågade han oroligt.
”yeah! i’m fine!” jag sluddrade ännu mer.
d
et blev tyst ett tag. ”are you drunk?” frågade han oroligt.
”hey, listen! I have to go now. but I love you and miss you very much!” Sa jag och la på.
tårarna brändes i ögonen, jag ville att han skulle vara här och hålla mig i sin famn.
”you okay?” frågade Sarah. jag samlade mig, nickade och log. ”you see?” sa hon glatt till killarna och drog med mig in på festen igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback