just the wrong way - del 21

Del 21

förra delen:

”no…” viskade jag.

"I don’t know.” hörde jag Niall suckade.

De var alldeles utanför rummet!

kastade ner mig på sängen och låtsas sova, jag kände tårar rinna nerför min kind.

 

Jonnas perspektiv:

”Jonna.” viskade Niall i mitt öra.

Jag fortsatte att blunda och tårarna bara rann.

”she’s not sleeping.” sa Liam.

”how can you know that?” Frågade Niall.

”cuz, she’s crying.” Svarade han och torkade bort mina tårar.

jag kände Nialls armar runt om mig, jag började snyfta och snyftningarna övergick till hysteriskt gråtande.

”sssh.. it’s okey, i’m here.” viskade Niall och vände mig om mot honom.

”i-i-i’m so-o-o sorry!” Fick jag ur mig.

”hey! it’s not your fault!” Sa Liam och strök över min rygg.

Helt plötsligt kände jag mej illamående och var tvungen att spy.

”excuse me!” Sa jag och sprang till toan.

inne vid toan spydde jag rakt ut, jag spydde till jag började hosta.

”Jonna? are you okay?” Frågade Niall oroligt.

”Yeah i’m fine.” Viskade jag.

”open the door!” Sa Liam.

Jag försökte resa mig upp men jag började spy igen.

men tillslut så fick jag upp låset och Liam kom in.

”Are you okay?” Frågade han och såg väldigt orolig ut.

”Yeah, i’ve just eat something.” Sa jag och försökte le.

han hjälpte mig upp, jag ställde mig direkt och borstade tänderna och sköljde munnen flera gånger tills smaken var borta.

Killarna var tvungna att åka till sin konsert, Niall och Liam frågade flera gånger hur jag mådde och om jag verkligen skulle följa med.

jag envisades med att jag mådde bra och skulle med, efter mycket tjat gick de med på det.

Vi åkte iväg efter att jag hade bytt om och sminkat mig.

Niall höll mig i handen hela tiden tills de skulle upp på sen.

”Are you okay?” Frågade Paul oroligt.

Jag nickade och log.

jag lekte lite med Lux medan konserten var igång, vi sprang runt överallt och in i varje rum.

 

Nialls perspektiv:
när vi gick av scenen började jag kolla runt efter Jonna, men hon fanns ingenstans.

”where is Jonna?” frågade jag Paul.

precis då kom hon bärandes på Lux.

Zayn gick fram till henne och tog Lux ur hennes famn.

hon kom emot mig med ett stort leende, så vacker!

Hon la armarna runt min hals och kysste mig.

Hennes humörsvängningar gjorde mej verkligen förvirrad, ena stunden kan hon vara hur glad som helst sen kan hon vara hur arg som helst utan anledning.

”I love you!” Viskade hon i mitt öra.

”I love you too and I will allways do!” Viskade jag tillbaka.

”aww!” Sa hon och blev tårögd.

”oh come on Jonna! you don’t have to cry!” Sa Louis retsamt.

Hon blängde på honom och vände blicken åt mitt håll och log.

på vägen hem somnad Jonna så jag bar in henne till vårt hotellrum.                                          

 

Jonnas perspektiv:

jag vaknade av att jag mådde illa, tog upp mobilen för att kolla vad klockan var, 11.00.

Jag mådde verkligen illa men hade inte ätit något så jag kunde ju inte spy.

Niall hade redan gått upp, jag låg kvar ett tag tills jag var tvungen att äta något.

Att må så här illa och vara hungrig är ingen bra kommunikation.

jag fräscha upp mig och gick sen ner till frukosten, killarna satt inte där så jag satte mig vid ett bord alldeles ensam.

jag försökte ringa till Niall men han svarade inte.

När jag hade ätit kändes det mycket bättre och jag mådde inte lika illa längre.

jag gick ut på stan bara för att kolla lite i affärer, inne på ett fik satt en gravid kvinna.

jag stelnade till och blev helt förlamad, det hade jag inte alls tänkt på

__________________________________________________________________________________________

sååååå, förlåt att ni har fått väntat så länge men min laddare gick sönder!

vad tycker ni?

värt att lägga upp nästa de?

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback